• Kaptan Pilot bizim için anons yaptı!

Posted 23 Haziran 2011 By alerjiyletanistim.com in Stefan Oğuzhanın Günlüğü With | No Comments

Minik oğlum kış’tan beri ne zaman babaannesi ve dedesini görmeye gideceğimizi koca mavi gözleriyle üzgün üzgün bakarak sorardı. Aylar o kadar çabuk geçiyor ki aslında. 2 hafta önce o gün geldi çattı. Bizim küçük bey nasıl mutlu. Havalimanına vardığımızda uçağı beklerken inanamadığımız durumlar yaşattı bize. Birden yüzünü, gözlerini, kollarını kaşımaya başladı. Heyecanı o kadar fazlaydı ki strese girmişti. Öyle ya uçağın kalkmasını bir saat kadar bekleyecektik. Ne kadar rahatlatıcı konuştuysakta heyecanını yatıştıramadık. Ve ilk kez birden stresten vücudunda döküntülerin oluşmasına tanıklık ettik. Baktım olmuyor hemen konuyu çok farklı alanlara çektim. En sevdiği çizgi film kahramanlarından komik şekilde bahsettmeye başladım. İşe yaramıştı.

Gelelim yolculuk esnasında ve öncesinde aldırdığımız tebdirlere:

1- Biletimizi online üzerinden gerçekleştirdik. THY yollarını arayarak oğlumuzun var olan ciddi alerji rahatsızlığından bahsettik. Hemen not alındı ve ” yolculuk gerçekleşmeden 2 gün önce tekrar arayıp, durumu teyit edin” dedi. Öyle yaptık.

2- Alerjiye en ağır tepki verdiği fındık ve tüm kuruyemişler THY yolları müdürlüğü tarafından uçağa yükletilmedi

3- Uçağa binmeden önce chek-in kısmında görevliye alerji konusunu bir kez daha hatırlatarak uçağın içinde de bir anons yapılmasını rica ettik. Bize ” biz buradan bilgilendiremiyoruz siz uçakta kabin görevlilerine söyleyin” dedi!!

4- Uçak kalkmadan kabin görevlisine durumu anlattık. Çok çok duyarlı yaklaştılar ve kaptan pilota haber verildi. Uçak kalktıktan hemen sonra çok net bir şekilde yolculara yanlarında bulunan kuruyemişleri yememesi ve uçakta alerji hastası olduğu duyuruldu. Böylece sorunsuz bir uçuş gerçekleştirdik. Oğlumuzun raporları yanımdaydı ve kaptan pilota gösterildi.

5- Kabin görevlileri tarafından şu konuda bilgilendirildik ” uçağa binmeden check-in görevlilerine muhakkak belirtin ki bize onlar tarafından bildirilmesi lazım”. Biz bu uyarıyı yaptığımızı söyledik.

Önemli uyarı:
    Yolculuğunuz her ne şekilde olursa olsun muhakkak doktorunuzdan son 10 günü kapsayan sağlık durumunu belirten rapor alınız. İsteniliyor.

Kendi tebdirlerimize gelince:

Uçağa oğlumuzun acil durumda uygulanması gereken tüm ilaçlarını aldık.

Raporları ve tahlillerini aldık

Uçak yolculuğunda alerji hastaları için en önemli kısım burundan rahat nefes almalarıdır. Aksi taktirde astımı tetikliyormuş. Ben hemen burun spreyini sıkarak daha iyi nefes almasını sağladım.

Bol bol sıvı içirdim

Dönüşümüzde:

1-Alman check-in görevlilerine durumu aynen anlattı eşim. Bayan görevli elindeki telsiz ile uçağın içine haber verdi ve bir Türk görevlisi geldi. Bakışlarında şaşkınlık vardı ve ” Türkmüsünüz? ilk kez böyle bir durum ile karşılaşıyoruz. Alerjiden adam ölür mü? ” dediğinde ” elbette” diyerek bilgilendirmeye başladım. Bana telaşlı telaşlı “merak etmeyin kaptan pilot çok iyi bir insandır, ben bilgilendirdim size yardımcı olacaklar” dedi. En azından bizi anlayan insanların olması rahatlatmıştı…

THY yolları gerçekten gereken önemi gösteriyor. Bunun için teşekkür ederim. Ve bize her türlü desteği veren başta kaptan Pilot olmak üzere tüm kabin görevlilerine ve Alman yetkililerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

Sorunsuz yolcuklar dilerim…

• delicious
    • digg
    • reddit

Yorum yazın

Henüz yorum yok. İlk siz olun!